E viitorul , un viitor rece metalic
, pamantul este locuit de roboti , roboti capabili sa existe sa simta si sa se
comporte exact ca si oamenii,
defapt este o erezie sa credem in oameni... ,
rectific sa se comporte ca omul ”Man” , dupa cum am invatat din carti omul a
dat nastere acestei lumi, construind primii roboti dupa codul sau, acest cod se
afla in noi toti, iar omul a avut o dorinta , aceea ca cest cod sa fie
raspandit in toate creatiile fiilor sai, (robotii construiau roboti) si lea
spus “Tinerele creatii vor purta un nume al creatorului” primii numindu-se
Manbuilt. Desigur ca aceasta poate fi doar o legenda, e probabil sa nu fi
existat omul, si ca robotii sa fi aparut din pamant. Dar aceasta poveste le da
robotilor speranta , speranta ca maine va fi o zi mai buna, o zi in care vor
gasii o sursa de energie atat de puternica incat sa ii incarce pe toti astfel
incat sa fie bunastare pretutindeni. Cam acesta este universul in care are loc
Primordia, bine mint... am bagat si de la mine.
Povestea ii are ca protagonisti pe Horatio Nullbuilt Version 5 si pe
Crispin Horatiobuilt Version 1 agiotantul primului mentionat, acestia isi
duceau existenta incercand sa repare o nava prabusitra in desert, scopul lor
cel mai maret din acel moment fiind sa o faca pe aceasta sa zboare, asa ca isi
petreceau zilele cautand componente utilizabile sau partial utilizabile Horatio
avand un adevarat talent ingineresc sa zic asa , dar intr-o zi cand se
intorceau dintr-o astfel de cautare, se trezesc ca cineva le-a invadat casa ,
acest cineva era un robot mare , puternic si dotat cu arme. Invadatorul nu parea
sa aiba in HDD-ul sau informatii despre cum sta treaba cu incalcarea
proprietatii private, oricum... intr-un final acesta pleaca cu sursa de energie
a navei , lasand-ui pe Horatio si Crispin fara sursa de alimentare, aceasta
sursa era importanta nu numai pentru alimentarea navei dar si pentru
alimentarea lor, asa ca sunt nevoiti sa caute metode de a o recupera,asta daca
si-ar da seama unde s-a dus intrusul. Aceasta nu este decat scanteia , punctul
de inceput, povestea fiind ampla dar intinzandu-se pe o perioada scurta de timp
(gameplay).
Pe parcursul povestii Horatio descopera o multime de lucruri despre
propria persoana, despre cine e si care e sau era scopul sau, iar Crispin ei
bine el vroia maini cu care sa apuce chestii, o sa va las pe voi sa deslusiti
misterele acestui minunat univers ...
Ca si gen de joc dupa cum probabil v-ati dat seama este un Adventure
classic inspirandu-se din capodopere precum Grim Fandango si Monkey Island.
Puzzleurile sunt multe ca numar si sunt puse acolo cu un scop, nu de
dragul de a umple un loc gol, fiecare
puzzle face parte dintr-unul mai mare si tot asa, cam asta este sistemul dupa
care se orienteaza orice adventure care se respecta, dar sa nu credeti ca sunt
usoare, nu stiu daca o sa reusiti sa finalizati jocul fara a trage un ochi
fugar pe internet. Puzzle-urile sunt non-lineare adica exista posibilitatea ca
pe unele sa le esuati din prima incercare, dar nu va face griji vor exista alte
metoda de rezolvare a acestora la un momentdat, acest lucru face Primordia sa
se diferentieze de celelalte titluri prezente pe piata.
Dialogurile sunt bine scrise, nu exista lacune in poveste , acestea avand abilitatea de a insufletii
caracterele povestii. Voice actingul este bine executat si contribuie foarte
mult la acea scanteie care le da personalitate NPC-urilor
Scenaristii au reusit sa individualizeze fiecare personaj din poveste , si
pot spune cu mana pe inima ca iubesc fiecare robot din aceasta poveste , toti
reusesc sa fie in mod paradoxal “oameni”
Horatio are de cele mai multe ori o perspectiva pesimista asupra lumii,
insa nu pot spune asta si despre Crispin. Crispin este de departe personajul
meu preferat, este “o bomba zburatoare” avand o replica amuzanta ca raspuns la
fiecare lucru pe care il faci, tipul de umor inteligent si cultivat , nu pot
descrie in cuvinte personalitatea acestuia ... este pur si simplu genial,
trebuei sa jucati jocul pentru a intelege cu adevarat ceea ce spun.
Un alt robot care mi s-a parut destul de interesant este unul care vorbea
in rime, tot ceea ce spunea trebuia sa fie urmat de o rima, “NO...BRO” , acesta
isi ducea existenta undeva in subsolurile orasului Metropol, locul in care se
gasesc cele mai multe primejdii dar ca un fost soldat acesta era dotat cu o
armura impenetrabila, chiar daca aceste detalii nu par importante la prima
vedere ele au o valoare mai mult
simbolica , deoarece locatia , tipul si caracterul robotului intra in conflict.
La un colt de strada aud o soapta care ma striga , era un contrabandist
care vroia sa imi arate marfa pe care o detinea, ma uit sa vad ce are de oferit
si credeti ca gasesc?... o ranga, stiti de unde provenea acea ranga ?...
probabil ca nu - Half Life , arunc
privirea ceva mai sus si gasesc un water chip (obiectul pe care il cauti in
Fallout 1) dar cerea pe el un G.E.C.K. (obiectul cautat in Fallout 2), trageti
singuri concluziile .
Metropol , orasul luminilor, de departe cea mai panoramica locatie din
joc, orasul in care aproape toti robotii isi duc existenta, cu un aer
futuristic usor apocaliptic, iti da impresia ca acolo s-a dat o lupta cu ceva
timp in urma , se zice ca inainte de acea lupta orasul era de 100 de ori mai
frumos... dar asta inainte ca la conduceres sa vina...
Stilul grafic este pixel art (grafica pixelata) , arata superb , are un
fealing aparte , dar uneori este posibil sa nu distingeti itemele de mediul inconjurator
, chiar daca enervant uneori nu constituie un minus considerabil. insa Colana
sonora se ridica la nivelul celorlate elemente din joc ... poate chiar un pic
peste.
Probabil ca mai sunt multe de zis, dar este mai bine sa descoperiti
singuri, jocul merita aprecierea oricui, si probabil ca este cel mai atmosferic
joc din 2012 .
0 comentarii:
Trimiteți un comentariu